Pilihanraya sudah selesai, sekarang masa untuk bekerja



Gossip politik riuh berkicau
Umpama anak burung kelaparan
Mereka yang menang berjiwa kacau
Yang kalah pula jadi panasaran


Oleh itu sahabat sekelian, bersiasahlah secara matang. Apa perlunya di nyalakan api perkauman? Kelak kita sendiri yang merana badan. Ambillah iktibar dari sejarah silam. Kemuliaan dan kejayaan seseorang bukan diukur dari segi bangsa dan keturunan tapi iman, takwa, akhlak dan ilmunya yang menjadi perhatian.


(Mood menyampah dengan cadangan untuk memboikot perniagaan milik pengusaha cina – adoiiii…….. sungguh tidak cerdik rasanya cadangan ini. Bayangkan bila pasar borong di tutup untuk beberapa hari yang kebanyakkannya di monopoli oleh kaum ini pun sudah menyusahkan ramai orang, inikan pula nak boikot mereka? Hmmm…… fikir-fikirkan.  Mana pergi sifat daya saing orang kita? )


Pilihanraya sudah selesai
Sekarang masa untuk bekerja
Apa yang ingin kita capai
Lima tahun lagi penentunya


Sebagai rakyat biasa, kita berhak bersuara untuk menegur kepimpinan negara dan negeri jika mereka salah bekerja. Tak kiralah dari parti mana sekalipun. Kita yang undi mereka. Jika mereka khianat dengan amanah yang diberi selepas pilihanraya ini, mari kita humbankan mereka keluar pada PRU yang akan datang.

Tunggu……………. ada mata lihat, ada telinga dengar, ada otak fikir !!!


 Ok diary, lepas ni kita sembang cerita lain pulak ye…… J

No comments:

Sebuah coretan pada diary

Setelah lama tidak menulis, aku kehilangan kata-kata. Sebenarnya ingin ku tulis berbagai cerita namun kekangan waktu selalu sahaja membatask...