sembang-sembang dgn ahli puteri umno

Aku baru lepas berborak dengan seorang ahli puteri umno perak yang tengah syok shopping sakan kat tengah Kuala Lumpur. Ha...ha....ha.... kan dah kata sebelum ni, memang korang semua sibuk nak membeli belah je. Tak kisahlah, katanya dia dapat duit free....(?) Siapa yang bagi ek?
Uuuuuiiiiii................yang tu rahsia katanya.
Bayangkan kalau si ahli ni yang hanya datang sebagai penyokong pun dapat duit "elaun sebagai peraih undi", yang jadi perwakilan pulak aku tak berapa nak percaya kalau dia kata 'satu sen pun tak de' He.....he.......he.... cover bagus nampak...
Cuma yang tak berapa sedap didengar tu bila si minah ni beritahu supaya aku jangan harap sangat Dato' Nizar boleh menang di Bukit Gantang. Lepas selesai di PWTC hujung minggu ni orang-orang umno perak akan mula berkampung di Bukit Gantang pula dan memulakan kempen yang lebih berbisa. Ye ke? Beriya-iya lah minah ni kutuk Dato' Nizar dan PAS. Aku tadah telinga je... sambil-sambil tu cuba gak korek rahsia apa tindakan mereka.
La, rupanya para puteri ni plan tindakan pun tak de lagi. Tunggu arahan pihak atasan. Tak leh nak memandai cuma waktu ni mereka hanya diberi penerangan akan keburukan parti bulan je.
Alahai.........

No comments:

Sebuah coretan pada diary

Setelah lama tidak menulis, aku kehilangan kata-kata. Sebenarnya ingin ku tulis berbagai cerita namun kekangan waktu selalu sahaja membatask...