Friday, June 18, 2010

DAP nak saman 5 juta pada ADUN yg lompat

Hah baru padan ngan muka...... tak sangka le pulak sebelum ni DAP ada buat perjanjian dengan ADUN mereka untuk saman 5 juta jika sekiranya ada diantara mereka yang lompat parti. Ha..ha.. mesti ramai yang terkedu. Eh! betul ke ada perjanjian tu..... kita tunggu dan lihat adengan seterusnya.




Kalau mereka-mereka ni tidak berkemampuan untuk membayar saman tersebut, agaknya lepas ni kerusi "BEBAS" yg depa duk canang tu kena kosongkan lah ye. Lepas tu, mari kita siap sedia untuk piliharaya sekali lagi. Atau ada ke pihak yang sanggup 'tolong' (?) dorang ni untuk bayar saman tersebut......5 juta beb! bukannya 5 ratus. Jutawan mana yang sanggup?



Kenapa banyak sangat Katak Lompat dalam politik Malaysia ni? Lompat kerana Wang atau kerana prinsip sekalipun, masyarakat tetap memandang serong terhadap mereka.



Kerana wang manusia hilang pedoman
Kerana wang prinsip jatuh ke longkang
kerana wang sanggup hilang rakan
kerana wang hidup tak keruan
kerana wang hilang kasih sayang
Sedihnya bila diri di peralatkan oleh wang!!!

Thursday, June 17, 2010

Si Hijau Iguana


Balik kerja petang semalam, tiba-tiba nampak seekor Iguana warna hijau dalam rumah. Iskh!....ngeri & gelilah...Anak-anak bagitau abah dorang yang bawa balik Iguana tu.
Entah kat mana lah dia jumpa si Hijau ni plak. Katanya dia nampak binatang ni atas jalan raya. Sanggup berhenti kereta semata-mata nak kutip binatang ni?.....Adoilah! Pastu, dia cakap rasa macam nak bela binatang ni pulak dah.
Hah?Nak pelihara? oh! NO!...NO!....NO!....jenuh lah aku duk geleng kepala tak setuju. Tapi anak-anak duk pakat satu hati suka gak kalu si Hijau ni tinggal sekali dengan depa. Tak aci betul...Aku minta cik Abang jual je Iguana ni. Tapi nak letak harga berapa pulak ye...
Entahlah, aku tak nampak comel mana pun Iguana ni. Lebih rasa takut adalah...manalah tahu, entah-entah spesis pembawa penyakit ke, virus ke, eeeiiii......susah hati betul. Aku memang blur bab-bab Iguana ni. Hai, nampak gayanya kenalah surf internet lak lepas ni cari maklumat pasal Iguana.
Hmm....daripada duk ngadap Iguana tu lebih baik ngadap Ameer yang dah makin lasak....

Tuesday, June 08, 2010

Test market ke apa?

Lesen Judi - Mula-mula kata ada.
Tiba-tiba -lesen belum dikeluarkan....


Subsidi barangan ditarik balik secara berperingkat?
Tiba-tiba - penarikan subsidi belum diputuskan lagi???


Hebatkan suratkhabar arus perdana kita. Kalau semuanya sekadar satu andaian, buat apa tulis macam-macam pasal perkara ini dalam suratkhabar tu? Bila rakyat dah mula marah, tiba-tiba semua yang tertulis sebelum ni macam sekadar 'gossip' bawah pokok.
eh! gossip pun kadang-kadang ada benarnya tau.


Ha..ha...ha... diary rasa ini macam satu strategi untuk test market 'FRU 13' je...