Thursday, June 17, 2010

Si Hijau Iguana


Balik kerja petang semalam, tiba-tiba nampak seekor Iguana warna hijau dalam rumah. Iskh!....ngeri & gelilah...Anak-anak bagitau abah dorang yang bawa balik Iguana tu.
Entah kat mana lah dia jumpa si Hijau ni plak. Katanya dia nampak binatang ni atas jalan raya. Sanggup berhenti kereta semata-mata nak kutip binatang ni?.....Adoilah! Pastu, dia cakap rasa macam nak bela binatang ni pulak dah.
Hah?Nak pelihara? oh! NO!...NO!....NO!....jenuh lah aku duk geleng kepala tak setuju. Tapi anak-anak duk pakat satu hati suka gak kalu si Hijau ni tinggal sekali dengan depa. Tak aci betul...Aku minta cik Abang jual je Iguana ni. Tapi nak letak harga berapa pulak ye...
Entahlah, aku tak nampak comel mana pun Iguana ni. Lebih rasa takut adalah...manalah tahu, entah-entah spesis pembawa penyakit ke, virus ke, eeeiiii......susah hati betul. Aku memang blur bab-bab Iguana ni. Hai, nampak gayanya kenalah surf internet lak lepas ni cari maklumat pasal Iguana.
Hmm....daripada duk ngadap Iguana tu lebih baik ngadap Ameer yang dah makin lasak....

No comments: