Wednesday, January 20, 2010

Teman dan Kenangan

Teman
Aku rindu untuk berbicara
Aku rindu pada tawa mesra
juga duka nestapa
yang kita kongsi bersama
Teman
betapa relung waktu
semakin jauh memisahkan kita
Teman
kita semakin alpa juga semakin teruja
dalam meniti kedewasaan
kita lupa pada torehan luka silam
Dan apabila kita sedar
akan makna kehilangan
yang tinggal cumalah kenangan

Wednesday, January 13, 2010

Uuiiiii......lamanya rasa aku tak merayap-rayap kat laman sesawang ni. Rasa macam kekurangan sesuatu bila lama tak surf internet. Rasa rindu nak baca blog kengkawan. Duk dalam pantang kat kampong rasa beku otak jap. Tak leh nak buat apalah...jaga je baby baru.
Aku dahpun selamat melahirkan seorang putera yang diberi nama Wan Ameer pada 24/11/2009 yang lalu. Berat Ameer masa lahir 3.6 kg. Masa umur dia sebulan tempohari, beratnya telahpun mencecah 4.4 kg. Sebulan aku berpantang kat Ipoh, syok jugak dapat memanjakan badan. Terimakasih pada emak yang banyak membantu ketika dalam pantang tempohari. Aku hanya pulang ke KL bila anak-anak nak masuk sekolah semula.
Huhu....balik KL rasa nak pengsan tengok rumah yang betul-betul dah jadi macam rumah orang bujang. Cik Abang tinggal kat KL dan sekali-sekala jengok aku & anak-anak kat Ipoh. Faham ajelah kalu dah tinggal bujang tu....... Haiii, sabor ajelah...
Bila dah ada baby Ameer ni rasa tak cukup masa nak buat kerja rumah. Ameer pulak suka gak buat hal. Kalu dah mula meragam tu...letihnya... He..he...selama ni dah seronok tidur lena sekarang asyik kena ganggu dengan tangisan Ameer. Anggap macam melody nan indah barulah tak stress. Iskh! macam mana nanti bila aku dah mula bekerja semula ye.... sekarang aku tengah dok fikir nak bagi siapa jaga baby bila aku dah mula berkerja semula. Ada juga 2, 3 orang yang ku tanyakan... tapi Cik Abang pulak tak berapa setuju. Emmm..... mungkin juga aku akan hantar ke nursery je.
Sorrylah, tak leh nak letak gambar Ameer kat sini lagi. Mungkin dilain ketika. Untuk rakan dan sedara terdekat tu....nanti I sms je gambar Ameer k.