Wednesday, January 13, 2010

Uuiiiii......lamanya rasa aku tak merayap-rayap kat laman sesawang ni. Rasa macam kekurangan sesuatu bila lama tak surf internet. Rasa rindu nak baca blog kengkawan. Duk dalam pantang kat kampong rasa beku otak jap. Tak leh nak buat apalah...jaga je baby baru.
Aku dahpun selamat melahirkan seorang putera yang diberi nama Wan Ameer pada 24/11/2009 yang lalu. Berat Ameer masa lahir 3.6 kg. Masa umur dia sebulan tempohari, beratnya telahpun mencecah 4.4 kg. Sebulan aku berpantang kat Ipoh, syok jugak dapat memanjakan badan. Terimakasih pada emak yang banyak membantu ketika dalam pantang tempohari. Aku hanya pulang ke KL bila anak-anak nak masuk sekolah semula.
Huhu....balik KL rasa nak pengsan tengok rumah yang betul-betul dah jadi macam rumah orang bujang. Cik Abang tinggal kat KL dan sekali-sekala jengok aku & anak-anak kat Ipoh. Faham ajelah kalu dah tinggal bujang tu....... Haiii, sabor ajelah...
Bila dah ada baby Ameer ni rasa tak cukup masa nak buat kerja rumah. Ameer pulak suka gak buat hal. Kalu dah mula meragam tu...letihnya... He..he...selama ni dah seronok tidur lena sekarang asyik kena ganggu dengan tangisan Ameer. Anggap macam melody nan indah barulah tak stress. Iskh! macam mana nanti bila aku dah mula bekerja semula ye.... sekarang aku tengah dok fikir nak bagi siapa jaga baby bila aku dah mula berkerja semula. Ada juga 2, 3 orang yang ku tanyakan... tapi Cik Abang pulak tak berapa setuju. Emmm..... mungkin juga aku akan hantar ke nursery je.
Sorrylah, tak leh nak letak gambar Ameer kat sini lagi. Mungkin dilain ketika. Untuk rakan dan sedara terdekat tu....nanti I sms je gambar Ameer k.

7 comments:

Nafastari said...

Selamat berblog kembali! Tahniah atas kelahiran Ameer...

Mince4AM said...

tahniah atas kelahiran permata baru dalam keluarga

baginda® said...

salam saudari... I support u... nak lagi membaca nih... teruskan berblog!

Aishah Jamal said...

Nafastari,

Bila lama tak menulis rasa ketagih.
Tapi masa le pulak yang tak berapa nak ok nya.

Mince4AM,
Terimakasih.

Baginda,
Bila sebut 'saudari' tu...terasa macam anak dara le plak. Ahaks!

WS Zuriati said...

kesian amer...umur dh beratus hari..tp mak sedara n pak sedara belum abis lg menjengah amer...nt amer ye...umur pjg bleh le tgk amer nt....

wan storm said...

Selamat semuanya, tahniah ... bila boleh pegi melawat ni, CNY ni ok ke

Aishah Jamal said...

WSZuriati,

Cuti sekolah nanti bule le turun KL.
Dengarnya ada orang nak gi umrah masa tu :)

Wan Storm,
CNY tak de kat KL lah... sowi.