Tuesday, January 13, 2009

BOYCOTT


Secara jujurnya sejauh mana kesanggupan kita untuk tidak membeli barangan ini?
Berapa ramai antara kita yang sanggup menyekat nafsu untuk ke McD, KFC dll?
Perubahan bermula dalam diri sendiri......



8 comments:

Mawarnafastari said...

saya susah nak boicot nescafe n produk nestle!! hu... macam mana ye...

madbosco said...

salam... banyak lagi makanan & minuman yang boleh dimakan... takkan nak share $ beli bom hantar ke palestin...

Aishah Jamal said...

Mawar,
Ibu mengandung tak bagus minum nescafe. he..he..


Bosco,
Kita cubalah bantu Pelestin/Gaza setakat mana yang kita mampu bantu.

kak ja said...

Kita cuba setakat termampu..

Minta izin ciluk pic tu..Tq in advance!!

Aishah Jamal said...

Kak Ja,
Ciluk le kak. Saya tak kisah pun.

chef din said...

Saya rasa sesuai guna gambar tu, agar pengguna mudah mengecam barangan Amerika. Senang mebezakan antara makanan dan BOOM.
Kita kena lakukan apa saja yang mampu, yang pasti BOOM itu mesti di hentikan, dan negara IBLIS itu mesti muflis, agar mereka tak ada duit untuk buat senjata, miskipun parang.
Teruslah beri sokongan...

Aishah Jamal said...

Chef Din,
tentulah rasa pelik jika ada rakyat kita yang satu agama tak menyokong.Tapi, tak boleh nak salahkan 100% kepada mereka kerana kerajaan sendiri pun seperti batuk kat atas tangga je bile sebut pasal boikot ni..

chef din said...

Aishah, soal boycot ni memang agak sukar, kerana ia memerlukan pengorbanan yang bukan sedikit. Ada pihak yang akan terpaksa berhenti kerja, dan berbagai lagi. Itu adalah antara beberapa kesan yang bakal kita hadapi.
Saya masih ingat di zaman Tun Mahazir dulu, pernah kita hentikan pemberian projek2 baru untuk kotrektor dari British, kerana menghina PM kita. Hasilnya lumanyan, walaupun di peringkat awal ada di antara rakyat kita yang terpaksa menanggung akibat.
Jadi fikirlah apa lagi yang boleh di lakukan, demi menghentikan pembunuhan itu,yang jelas merupakan penghapusan atnik terancang....