Tuesday, April 07, 2009

Siapa pengundi hantu itu??






Siapa mereka? Adakah mereka yang dikatakan sebagai pengundi hantu? Gambar ini aku cilok daripada http://politikbanjar.blogspot.com Baca berita terkini tentang apa yang berlaku di Bukit Gantang dalam blog tersebut.
Aku baru je selesai berborak dengan salah seorang Puteri UMNO yang ikut serta dalam 4 buah bas yang dikatakan ditahan di Trong. Usik-usik dia.....dan bertanya adakah dia salah seorang pengundi hantu tersebut? Keh.....keh....keh...... bersemangat betul adik puteri ni. Katanya "dia & the geng datang dari Ipoh sebagai pasukan sorak untuk BN bukan sebagai pengundi hantu" Ha..ha...ha... suka sungguh aku menyakat dia.
Lepas tu ada ke patut dia kata PAS yang datang sebagai pengundi hantu dari Trengganu nun. Aku jelaskan pada adik puteri itu bahawa kebanyakan orang parti bulan datang sebagai sukarelawan tanpa ditawarkan imbuhan wang. Kalau ada yang sudi menaja itu rezeki. Tak sama langsung dengan parti keris, kerana orang-orangnya hanya akan buat kerja bila ada Upah. Kalu tak de duit boo layan.....
Macam mana pun selepas ini mari kita lihat keputusan pilihanraya di Bukit Gantang malam nanti. Aku mengharapkan kemenangan parti bulan mengambang. Apapun, mari kita rewang-rewang cari maklumat terkini dalam laman sesawang. Dan aku nak ucapkan terimakasih pada team bloggers yang berkampong di Bukit Gantang kerana sudi berkongsi berita-berita terkini untuk ditatapi oleh semua pembaca. Tahniah atas usaha gigih you all.