Kenangan Family Day di Pulai Spring

Pada 14, 15 & 16/08/2009 yang lalu company tempat aku cari makan ni anjurkan family day di Pulai Spring, Johor. Tempat tu memang cantik dengan landskap padang golf yang menjadikan pemandangannya sungguh menarik. Kita orang ditempatkan di Cinta Ayu All Suites Hotel. Rasanya kesemua bilik kat situ kali ni dipenuhi oleh staff & keluarga memasing.




Makan malam pada 14hb tu kira okeylah.... cuma yang tak syoknya ketam, udang & sotong yang dihidang semua tak segar. Tak lalu nak makan. Takut sakit perut. Menu lain boleh tahan. Alya suka sangat makan daging kambing bakar dengan sos lada hitam. Ammar pula sampai dua kali makan cendol + ais krim. Aqillah sukakan sup cendawannya sampai 2,3 kali dok mengulang. Oleh kerana penat aku tak tunggu lama kat tempat makan tu terus naik ke bilik.




Pagi 15hb ada acara games untuk anak-anak & juga orang dewasa. Huhu....sedihnya kali ni aku tak boleh join. Jadi pemerhati bebas jelah.... pagi tu hujan walaupun tak lebat mana. Seronok tengok kawan-kawan enjoy masa ni.






Bersempena dengan 1 Malaysia, tshirt kitaorang & kanak-kanak pun ada huruf satu gak. He..he.. nak menunjukkan yang kitaorang semua 1 bumbung, 1 kumpulan. Agaknyalah....... tapi yang paling best tu sebab warna dia "HIJAU & PUTIH" macam sama je dengan warna satu bendera tu kan..kan..kan...





Yang ni gambar anak Finie. Aku suka tengok dia. Besar nanti mesti hensem budak ni. Habislah ko finn, mesti ramai anak dara yang cuba mengurat dia bila besar nanti. Ahaks!...





Petang tu selepas makan tengahari kami dijamukan dengan pesta buah-buahan tempatan. Syoknya makan buah free. Tapi banyak mana yang boleh di isi ke dalam perut walaupun 2 lori buah didatangkan khas untuk kami.




Paling kelakar bila ada buah durian yang tak masak. Jenuh nak membukanya. Bila diperhatikan, la...tangkai buah macam kena potong je. Sah-sah ni durian untuk diperam, bukan jatuh sendiri dari pokok. Durian & manggis tak dibenarkan bawa ke bilik oleh pengurusan hotel. So, makan aje puas-puas kat situ.



Dinner malam tu kami dihiburkan dengan Salleh Yaacob. Cuma yang membosankan tu sebelum Salleh Yaacob ambil alih pentas, ada penari-penari yang berpakaian 'tak semengah' dok menari atas pentas. Seksinya..... yang ni ramai yang komplen pada committee tak puas hati. Begitu juga halnya dengan Elly Mazlien. Ramai yang tak berapa berkenan dengan cara persembahan dia tu.


Secara keseluruhan, makanan untuk family retreat kali ini biasa-biasa je. Ingatkan ada le laksa johor ataupun nasi briyani gam ke. Hmmm.... sepatutnya letaklah menu tradisi Johor, baru lah bermakna pergi ke Johor. Macam mana pun, aku tetap menghargai committee yang berpenat lelah bekerja untuk menjayakan program ini. Kalu ada sesiapa yang tak berpuas hati, tahun depan korang pulak jadi commitee members. Nak??

3 comments:

Nafastari said...

wah, best nyer durian.. Tak merasa la kita tahun ni...

Bila Diary Bercerita said...

Mungkin nanti boleh minta tolong orang kampung buat lempuk durian dan pos ke sana.

Weii...jadi ke balik bln 10 nanti? Mana tahu ada rezeki mungkin awak akan terjumpa raja buah ni.

zali said...

lawanya baju satu malaysia tu...

Sebuah coretan pada diary

Setelah lama tidak menulis, aku kehilangan kata-kata. Sebenarnya ingin ku tulis berbagai cerita namun kekangan waktu selalu sahaja membatask...