Saat ini, ini yang aku rasa...

Mula-mula nak ucapkan takziah pada Pesuruhjaya PAS atas kembalinya isteri beliau ke Rahmatullah.


Hari ni aku tergelak depan computer bila membaca kenyataan si Razak yg mewakili SPRM dalam Malaysiakini tentang Inkues kematian si Teoh. Nampak macam tak berapa cerdik je kenyataan beliau. Ada pulak cekik diri sendiri pastu terjun bangunan?? Soalan pun dah makin berbelit. Emmm....tak pasal-pasal kena kutuk si Razak ni. Belajar tinggi tapi pemikiran macam budak prasekolah le pulak.


Kat Malaysia ni macam-macam cerita yang ada dari pelbagai sumber. Terpulang pada rakyat nak menilai akan NILAI sesuatu berita itu. Namun ada juga sebahagian dari Rakyat yang hanya menerima bulat-bulat apa yang diwartakan dalam suratkhabar perdana. Akhbar alternatif mereka tidak percaya langsung. Payah juga nak dijernihkan pemikiran kelabu asap mereka tu.


Ingatkan di bulan Ramadhan yang mulia ni akan berkuranglah perkara negatif. Tapi kes pembuangan bayi makin menjadi-jadi. Kesian baby yang tak berdosa tu. Yang pelik tu senang pulak si Ibu yang melahirkan bayi berkenaan. Sebab tu agaknya dia sanggup buang. Orang lain ada yang sampai kena bedah bagai.....


Sebagai rakyat biasa apa tindakan kita untuk menghentikan gejala ini. Fikir-fikirkan...Jangan asyik dok fikir politik parti je. Fikirkan sama untuk kemajuan dan kesejahteraan hidup rakyat.

3 comments:

Prof. Era Pasca said...

ada bau2 politik jer... hahaha

nafastari said...

The lawyer is just as stupid as MACC

Bila Diary Bercerita said...

Baginda,

He..he.. Bau politik tu macam bau durian :))


Nafastari,
Mesti lawyer tu kena basuh dengan "boss" dia...

Sebuah coretan pada diary

Setelah lama tidak menulis, aku kehilangan kata-kata. Sebenarnya ingin ku tulis berbagai cerita namun kekangan waktu selalu sahaja membatask...