Covid19 dan 8 kematian setakat ini

Allahu....sedihnya bila mendengar tentang jumah kematian akibat virus Covid19 yang melanda negara setakat hari ini.

Innalillahiwainnaillahirojiun..... Semoga Allah swt ampuni mereka yang telah pergi, rahmatinya, lapangkan kuburnya dan berilah kesabaran kepada ahli keluarga mereka. Covid19 tidak mengenal sempadan negara dan juga bangsa. Hari ini dunia menyaksikan satu wabak yang amat mengerunkan manusia keseluruhannya. Para doktor dan petugas kesihatan di negara masing-masing bertungkus lumus sedaya upaya dan berdepan dengan risiko untuk memberi rawatan kepada mangsa Covid19 yang telah dikenal pasti. Kita doakan agar para petugas kesihatan ini terus kuat dan tabah. Semoga Allah swt melindungi mereka semua.

Dan besok pihak Tentera Malaysia akan membantu pihak polis untuk memastikan rakyat Malaysia yang masih degil berkeliaran diluar rumah untuk mematuhi perintah kawalan pergerakan yang bermula dari 18Mac hingga 31Mac 2020. Marilah semua rakyat Malaysia kita berdoa agar virus ini tidak terus merebak. DUDUKLAH DIAM-DIAM DIRUMAH!




Dah sepuluh hari masih batuk lagi. Huhu :(
Ubat pun dah habis.... 
Kalau makan yang berminyak sikit jer mesti batuk semula.
Lepas ni nak ambil madu dan limau nipis pulaklah...
Semoga batuk ku cepat baik.

No comments:

Sebuah coretan pada diary

Setelah lama tidak menulis, aku kehilangan kata-kata. Sebenarnya ingin ku tulis berbagai cerita namun kekangan waktu selalu sahaja membatask...